Rondleiding van schade tot aflevering
Schademelding en planning
Na ontvangst van een schademelding wordt in overleg met de klant een afspraak gemaakt voor het beoordelen van de schade en het plannen van een reparatie afspraak. Deze werkwijze geeft ons de gelegenheid om tijdig onderdelen te bestellen, een eerste begroting op te stellen en goed te plannen waardoor de reparatieduur wordt bekort.
Intake en calculatie
Nadat de klant formeel reparatieopdracht heeft gegeven, wordt de begroting afgestemd met de betalende partij. Eventueel wordt hierbij ook een schade-expert ingeschakeld. Na toestemming start het feitelijk herstel. Afhankelijk van de wensen van de klant en de afspraken met de opdrachtgever verzorgen wij representatief vervoer.
Demonteren en uitdeuken
Het herstel van de schade begint met het demonteren van beschadigde onderdelen en het controleren of de juiste onderdelen zijn geleverd. Vervolgens kunnen wij aan de slag met het verder verwijderen en/of herstellen van de beschadigde onderdelen. Het herstel betreft het eventueel plaatwerken of uitdeuken van plaatdelen, maar ook het herstel van kunststof delen zoals bumpers.
Richten en uitlijnen
Bij beschadigingen aan het chassis of de wielophanging worden onderdelen indien nodig vervangen en wordt de maatvoering door middel van richtbanken en uitlijnapparatuur afgesteld op de door de fabrikant opgegeven waarden.
Voorbewerken en spuiten
Na de plaatwerkerij gaat de auto naar de spuiterij. Daar worden de niet te spuiten delen afgeplakt waarna de vervangen of beschadigde delen worden voorbewerkt en gespoten met een grondlaag. Met zijn zorgvuldig opgebouwde vakkennis is de autospuiter in staat om exact de juiste kleur te maken. In de spuitcabine wordt de nieuwe laklaag zorgvuldig aangebracht. Bij de verwerking wordt gebruik gemaakt van producten op waterbasis die voldoen aan de strenge milieueisen.
Monteren en controleren
Nadat de auto de spuiterij heeft verlaten worden de resterende onderdelen gemonteerd, krijgen nieuwe plaatdelen een anti-corrosie behandeling en vindt de laatste technische controle plaats.
Wassen en afleveren
De ‘finishing touch’ is de wasbeurt en de reiniging van het interieur, waarna de auto gereed is voor aflevering. Tijdens de aflevering wordt de klant geïnformeerd over de uitgevoerde werkzaamheden.
Administratieve afwikkeling
Als de auto is afgeleverd aan de klant vindt de facturatie plaats aan de betalende partij en wordt het complete schadedossier inclusief controlerapporten gearchiveerd.